Hogyan éld túl és élvezd a Húsvétot?

Hogyan éld túl és élvezd a Húsvétot

A Húsvéti ünnepek alatt kiemelt szerepet kap nem csak a sonka, hanem a csokoládé fogyasztás, s a csábítás pl. nyúl, kiscsibe, kisbárány vagy tojás formájában jelenik meg. Mit tehetsz, hogy az idei Húsvéti hétvégéd inkább az egészség jegyében teljen?

  1. Válaszd az étcsokoládét

Ha nem tudsz lemondani róla, akkor legalább 70 százalék kakaótartalmú csokoládét egyél, aminek magasabb az antioxidáns tartalma, s így védik a testet a betegségektől, öregedéstől, ezáltal növelik az élettartamot.

  1. Tudd, mikor kell abbahagynod

Az egészséges táplálkozás lényege, hogy megtanuld felismerni azt a pontot, amikor már jól laktál, de még nincs tele a gyomrod. Ez különösen igaz a csokoládé esetén, aminek fogyasztása könnyen mértéktelenségbe csaphat át. Néhány tanulmány szerint naponta 30-60 gramm étcsokoládé jótékony hatású az egészségre. Lelassítja az emésztést, s így tovább fennmarad a teltségérzet, ami segíthet a fogyásban.

  1. Akkor egyél, ha éhes vagy

Minden egyes falat / kocka csokoládé előtt kérdezd meg magadtól, hogy tényleg szükséged van rá vagy csak azért eszed meg, mert szem előtt van.

  1. Légy mozgásban

Húsvéti ünnepek alatt menj ki a természetbe vagy csinálj valami szórakoztatót a családoddal, barátaiddal. Menjetek sétálni, rendezzetek húsvéti tojás vadászatot (amibe például bevonhatsz egy olyan családtagot, mint Ribizli) vagy csak töltsetek kevesebb időt üldögéléssel.

  1. Változtass a szokásokon

Nem kell, hogy a Húsvét csak a csokoládényúlról vagy csokoládétojásról szóljon, mert a társadalomban ez a bevett szokás. Ha valamit nem szeretnél úgy csinálni, ahogy mindenki más, akkor hatalmadban áll megváltoztatni azt. Ez kiváló lehetőséget teremt arra, hogy saját hagyományokat alakíts ki.

Ihletadó: Bryan TeareHuffingtonpost

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.